söndag 17 augusti 2008

Kapet

Jag har en man som kommer med ett glas bubbel när jag, lite i olag, sjunkit ned med datorn i soffan.
Efter att han städat hela lägenheten, tvättat och strukit all tvätt, bakat bröd och lagat middag (en enkel aglio, olio e peperoncino med scampi). Han tänder mysbelysning och puffar kuddarna. Ger vår middagsgäst B en genomgång om jämställdhet och mångfald i räddningstjänsten.

Allt iklädd Starke Adolf-linne och stuprörsjeans och skitsexig Clark Gable-musche.

Hur kunde jag göra ett sånt kap..?


PS. Jag uppmuntrar inte denna snedfördelning, inte alls, och jag kan klart som fan förstå dom som vänjer sig vid den. Men jag problematiserar. Och kommer därför dra samma lass nästa gång. Dock tyvärr utan musche. DS.

5 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Äsch.

Anonym sa...

Det låter som en scen ur mitt liv...

Malinka sa...

Hm. Clark Gable-mustasch har vi inte här hemma. Men han är rätt bra ändå. :-D

Tjockalocka sa...

malinka: Muschen gör det lilla extra, men är inte nödvändig. Jag har ju ingen, tex. ;-)

Huskorset sa...

Jag vet! Jag har en själv! Kan knappt fatta min lycka. Grattis till oss.
;)