söndag 3 augusti 2008

En liden vid kanin

Idag har jag målat trätofflor.

Snålade ur i Falsterbo och köpte bara äkta tollor till mig själv - trots barnens tjat. Femhundrafemtio loppalubas per par för barntollor pallade jag inte riktigt.

På torget i Varberg hittar vi så helsvarta äktsvenska barntofflor för en dryg hundralapp. Ha! Jag målar själv dit en liden vid kanin och så är saken piff!

Splashade ut på Panduro och kom hem med målarprylar och pyssel för flera hundra.
Nu är tollorna dock målade, efter detaljerad instrux från sonen. Vad tycks?!

(Mina dyrköpta, äkta, står brevid för jämförelse)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken talang! Jäkligt snygga alla tre paren!

Die Quelle sa...

Najs!

[attle] sa...

wow! du har talang! :-)

Anonym sa...

Det där gjorde du bra! [Applåd]
Ser de gärna i verkligheten den här veckan, så jag hoppas att minitrollet kryar på sig!

Malinka sa...

Får man lämna in träskor på målning?

Tjockalocka sa...

Å. Man bugar och tackar!

Jag tänkte just på det, man kanske kunde tjäna grova pengar på att kladda lite på tofflor? Kalla dom Östermalmstofflor eller nåt och måla på en chiuaua eller en pälsmössa?

Malinka: Jajjemen! Det finns massor av färg kvar.

fd +1 trappa: Det får du bergis, bara C frisknar till. Avtagande feber inatt och blåsorna har kulminerat, hoppas att dom läker då. Höstblåsor? Herpes?

Ting sa...

Skitfina!

Huskorset sa...

Eou! Dar ae pengar å tjaena i tollor for hon, dä sir man.