fredag 15 augusti 2008

Fräcka fredag

Nu ska jag döva det dåliga samvete som jag inte har med ett glas rosé på Rival. Allt medan pappan hämtar på dagis och gungeligungar i parken eller nåt.

Sen ska jag fundera ut vad vi ska göra i helgen, vi som hellre betalar nån för att aktivera våra barn. Kanske en tur till lådbilslandet? Picnic är redan bestämt, plats oklar.

Slutligen ska jag öppna en flaska beaujoulais, efter nattning, och surfa runt på exklusiva handväskor, istället för att sälja av min klocka så att jag kunde vara hemma en extra vecka med barnen.

Trevlig fredag, vi hörs ikväll...

6 kommentarer:

Malinka sa...

Ack. Jag skulle gärna ha druckit rosé efter arbetet för att icke-döva det icke dåliga samvetet, men nåt sånt blir det inte.

Pappa gungeligungar nog inte; vi är ju lite ovanliga för Vasastanföräldrar och hämtar först halv fem. Däremot vankas färdig middag för lilla mamma när hon kommer hem. Och förhoppningsvis en flaska vars innehåll baseras helt eller delvis på shiraz/syrah.

Fast vänta, det ska bli fisk ... Undrar vad han har hittat på då?

Kajsa Bergman Fällén sa...

*mohahahaha*

Anonym sa...

Att planera helgens aktiviteter.. sånt "slipper" vi som bor i hus på landet. Barnen leker på tomten eller hos grannbarnen, hänger med när vi åker och handlar eller hjälper till med bygg, matlagning mm. Såna är vi lantisar ;o)

Anonym sa...

Att planera helgens aktiviteter.. sånt "slipper" vi som bor i hus på landet. Barnen leker på tomten eller hos grannbarnen, hänger med när vi åker och handlar eller hjälper till med bygg, matlagning mm. Såna är vi lantisar ;o)

Tjockalocka sa...

magdalena: Härligt! Ja, det är bakidan med att bo i lägenhet.

Anonym sa...

Oj, kan jag få en släng av den där lantissleven, Magdalena? Ety vi bor i hus på "landet" (eller nja) men det måste vara nåt fel på oss eller på barnen för planera, det måste vi ändå.

Ofta åker vi på utflykt till stan, där det finns trevliga saker att göra för både stora och små.