måndag 18 augusti 2008

Höstgarderob

Jag behöver så sjukt mycket nya kläder att jag blir helt matt.
För kollar jag på en topp inser jag att jag isåfall måste köpa byxor, kjol och skor som passar till.
Och kollar jag på skor så hittar jag aldrig ett par som passar till allt, däremot kommer jag ofta hem med (ytterligare) ett par opraktiska men snygga high-heels. Samt (ytterligare) en coctailblåsa som jag inte kommer ha användning för under de närmaste tio åren.

1 st kostym (gärna lite blank, ljusare grå)
2 st kjolar (en beige och en... annan, svart Audrey Hepburn-penna är ju schysst)
1 st väska (som datorn får plats i, kunna bäras på axeln, gärna svart blankt skinn)
1 par svarta stövlar (med hög, fast rak och bred, klack)
1 par skor (som funkar till kjol fast inte är för nätta)
1 höstjacka/kappa (inne på cerise eller klarröd)
2-4 toppar (såg en helt fantastisk svart cashemerepolo som jag tycker var för dyr)

När ska jag hinna handla det? Var? Vad kommer det att kosta? Kanske får dra ner på champagnen. ;-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

NK? Då kan du och maken käka lunch ihop också... ;)

Malinka sa...

Ack. Tänk om jag behövde nya kläder.

Kajsa Bergman Fällén sa...

Tur att du jobbar så du har råd :D

Anonym sa...

Åh jag vet preciiiiis vad du menar! Jag behöver också "en av allt". Har som tur är hittat två par stövlar som på ett briljant sätt plötsligt utökar min garderob pga att en del kjolar kommer till ny användning. Men det är så svårt att låta bli de vackra klänningarna som man nästan aldrig använder...