fredag 1 augusti 2008

Frågesport från Amanda

1) Vad åt du till frukost?
Saltå Kvarns anis- och fikonbröd med leverpastej, Zoegas Skånerost, blodapelsinjuice

2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv. Obs! Bara du själv får figurera på bilden.
Se bild i nåt av inläggen nedan.

3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
Jenny, min fina vän som lögar sig på Gotland

4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
Svart.

5) När var du arg senast?
Nyss, när barnen kukade ur vid läggdags och gnällde hål i huvudet på mig.

6) Ditt bästa minne från skoltiden?
Gymnasiet med kufiska kulturföreningar, utsvängda byxor och första deep cut:et

7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
Högstadiet. Hela. Hemska klassen. Skäms på er.

8) Yoga eller löpning?
Nej.

9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
Filé. Medium rare.

10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
Bang. Recidence. Allt om Mat. Sköna Hem.

11) Favoritkaraktär i deckare? Böcker, teve eller film...your choice.
Van Veeteren. Men bara bookwise, inte på film. Där får det bli Remington Style.

12) Teveprogram du aldrig missar? Och om du gör det så ser du till att spela in eller kollar reprisen.
Idol 200x och Top Model (USA) 200x. Helt otippat kanske. Alla danska serier.

13) Vem är du avundsjuk på? Eller vilka.
Människor som har släkt och familj på nära håll och bra relationer med dessa. Avundsjuk men unnsam.

14) Din bästa revansch?
Att jag blev jävligt snygg i tjugoårsåldern och hånglade upp en del av dom som dissat mig på högstadiet. ;-)

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Nuvarande chef bästa!
En gammal bitter hagga på förra jobbet den sämsta.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Kan jag inte tänka mig. Nåt med kinesiska larver kanske, annars går allt ner med en envishet sällan skådad.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Jacob Hellman. Har nog betytt mest i mitt liv.

18) Kaffe eller te?
Java. Zoegas Skånerost om brygg, annars macchiato med något mer mjölk än normalt.

19) Skostorlek?
37.

20) Hur ofta är du på IKEA?
Sällan. Gillar IKEA, men inte för möblerna, bara för ljus och servietter.

21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Hus på Mellangatan i Skanör.

Jag utmanar dom som just kommit hem från semestern!

Inga kommentarer: