fredag 1 augusti 2008

Kontant räkning

Vad ska jag börja med?

En styck tappad sextongrams vigselring i den kritvita Falsterboska sanden
En styck tändningsspole utkukad i Varbergs utkanter
En styck lös rinnig och kraftigt stinkande fiskmåskit på makens huvud, nedrunnen längs örat och halsen
Ett styck maggropsångestframkallande gräl med åldrade modern med ris bundet åt egen rygg

Eller,

Ett styck härligt storkalas på Österlen
En helt fantastisk vecka på den Falsterboska strandängen
Ett antal besök av goda, gamla vänner som fick själen alldeles varm
En styck lycklig bror, en styck lycklig syster
En harmonisk, ganska utvilad, tajt familj

3 kommentarer:

Cicki sa...

Eftersom jag vurmar för positiva tankar så tycker jag att du ska börja med det nedre stycket. Men jag förstår att du grämer dig över tappat vigselring och taskig tändspole. Grälande mammor ska jag försöka tänka bort. Å måsskit på skallen är ju nästan kul fast jag gissar att maken inte tyckte det då, i alla fall.....:-)

Tjockalocka sa...

Jag skrattade så jag grät åt måsskiten. Maken stod och stirrade argt och kväljdes av lukten. :-D

Cicki sa...

Jag hade nog också vrålat av skratt om min sambo råkat ut för samma sak....:-)