onsdag 28 januari 2009

Mae Phim, Siam

Andra dagen.

Resan gick bra, det är alltid drygt med långa flygningar, särskilt när man ska knyppla ihop sig till nån slags sovfigur i ett för litet säte, utträngd av två långskånksbarn som plötsligt blir långbenslånga i horisontellt läge. Men dom sov, hela natten.

Värmeväggen ("Det måste vara nåt aggregat som är trasigt!" utbrast ressällskapet vid ankomst, väggen av het värme var brutal), dofterna, ljuden - vid ankomst till BKK sjönk axlarna och trygga igenkänningen spred sig som ett ljummet lugn i magen.

Två och en halv timme öster/söderut, och vips var vi installerade i ett fantastiskt hus; tre sovrum, två badrum, och ett helt enorm terrass. Palmer och vilda orkidéer. Barnen skrek glädjetjut och kastade av sig kläderna.

Vännerna två hus bort, här sedan redan en månad, hade fyllt kylen med nödvändigheter och bjöd på välkomstmiddag. Fan-tas-tiskt!

Jag tror barnen badade non-stop i åtta timmar igår. Först poolen, sen stranden, sen poolen igen.

Sen däckade Knut klockan sju och vaknade nio i morse! Jetlagen ger märkliga effekter, barnen klarar det betydligt bättre än jag, som var vaken mellan ett och tre inatt.

Bilder kommer i kväll, så fort det mobila bredbandet är inkopplat.

9 kommentarer:

Bloggerskan sa...

Som just hemkommen från Rayongprovinsen så måste jag säga att ni valt helt rätt. :)Vädermässigt vill säga. Där det varit regnigt i syd och nästan lite kyligt, ja ja allt är relativt, i Bangkok så var det toppen nere på nordöstkusten.

Fint är det där nere också!

Yogamamma sa...

åh, jag kan riktigt känna värmen och dofterna ända hit till kalla och grå Sverige. Och ser fram emot bilder!

Jennie sa...

Jag är inte avundsjuk, jag är inte avundsjuk,jag är inte avundsjuk, jag är inte avundsjuk,jag är inte avundsjuk, jag är inte avundsjuk, jag är inte avundsjuk,jag är inte avundsjuk, jag är inte avundsjuk, jag är inte avundsjuk.

Jag är förresten inte alls avundsjuk. Det är säkert alldeles för varmt.

Anonym sa...

Jag är så lycklig för din skull!!

Detta är precis vad du behöver, tror jag...

Kram

Ina sa...

Åh herregud vad jag är avundsjuk på er.
Här sitter man uppe i snöiga norrbotten och hostar och hostar och hostar. Kan inte gå ut, då blir det bara värre.

Ah... den som ändå hade lite fuktig tropisk värme runomkring sig....

L. sa...

Åh. Låter underbart! Njut nu ordentligt!

Åsa sa...

LÖÖÖÖÖVELY

Anonym sa...

Låter najs.
Fjällen är också najs. Skidskolan toksuccé och medan G är i skidskolan så åker R själv i backarna och flickorna åker pulka och sitter sen i bageriet eller i våffelstugan och njuter. L har idag bestämt sig för att våffla med hjortronsylt är godare än vaniljbulle. Så fort vi har lämnat in G i skidskolan så tittar hon på mig och säger "bulle kaffe Mamma?"
Vi planerar redan för nästa skidresa!

Jos sa...

härligt att ni kommit fram. men aj, vilken flash back. för ett år sen var vi där. tema vintersport i år. hoppas så att barnen kommer gilla det lika mkt som vi. de längtar dock tillbaka. massor. http://jeskommunikation.blogspot.com/2009/01/ett-ar-sen.html

ni gjorde nog rätt val. varför ändra ett vinnande koncept?

njut! hälsa brunisarna dina.
kram