lördag 3 januari 2009

Shoppingrecension

Tiger-rean sög. Värsta sorten - rea bara på vissa stands, ordinarie på det mesta. Och inte ens halva priset; 40% erbjöds på överblivna smokingjackor i storlek 44. Min dream suit hängde på ordinariestandet och glänste med prislappen på flera lakan fullt synlig.

Tog en snabb sväng om In Wear, funderade på en stickad svart klänning men tvekade. Checkade Hilfiger, dålig rea där med, bara 30%. På Solo var det bättre, stod och fjelade med en Fred Perry-skjorta i femtiotalsstil med 70% off, mycket bra men släppte den i sista stund. Var liksom inte riktigt sugen, och egentligen inte i behov.

2 kommentarer:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Åh, jag minns med saknad förra årets fantastico rea i Bolzano som jag råkade halka in på. Fatta vilken dröm att på en italiensk rea köpa skor. Det fanns endast 39:or och uppåt kvar. Hem kom jag med ett par dösnygga Espritpuppor som kostat mig 10 euro, inte ens en hundring på den tiden. Bland annat.

Nu kör jag klädshoppingfritt år istället. Lika bra det när det inte verkar bli nån Italienresa i år :D

Tjockalocka sa...

Ja, man kanske skulle göra det - köra köpstopp. Men jag har så mycket uppdämt efter att ha haft typ tre klädshoppingfria år ofrivilligt med gravidkropp och amningstuttar. :)