tisdag 13 januari 2009

Tjugondag Knut

Knut har namnsdag, deklamerade han stolt i morse.
Och ut åkte en gran som barrade en tjock matta hela vägen ner i trappen.
På dagis var det julstädning och pepparkaksfika.

På jobbet fick vi veta att GD bestämt sig för att helt avblåsa den omorganisation som orsakat så mycket oro och tankar i ovisshet under hela julen, kanske främst för cheferna. Så det blir status quo för oss på obestämd framtid. Märkligt, men kanske strategiskt.

Sen gladdes jag åt rapporten att min matchmaking mellan å ena sidan nära vän och å andra sidan ohyggligt trevlig kollega verkar ha varit en skaplig hiss! Härligt med lite love i mörkret tycker jag.

Så har min dag varit, hur har er?

6 kommentarer:

Malinka sa...

Jo tack. Tagit ner de sista julgrejerna och druckit gott vin. Barnen var trötta och ville gå och lägga sig, hurra!

Kattis sa...

Jobba, jobba, jobba.
Käka middag som maken grillat (!) på balkongen.
Lyssna på Theo som berättar om allt han gjort under dagen.
Iväg och lägga på kalsinbjudningar hos dagiskompisarna.
Yoga.
Dusch.
Nu lite dricka och bloggläsande innan sömnen.

L. sa...

Jodå, barr i behån och bokad biljett till Kanada!

L. sa...

Och grattis till Knut, förstås!

Tjockalocka sa...

Vin, grillmat och barr i behån låter som fantastiska tisdagar tycker jag!

Lovisa: Vad roligt att du bokat! Det kommer bli toppen föer er tror jag!

[attle] sa...

Grattis i efterskott Knut!
För mig blev det en helt vanlig dag eftersom julpyntet åker ner ganska raskt efter nyår hemma hos oss.