torsdag 15 januari 2009

Bibimbap

Sitter här och är fastklistrad i mina jeans eftersom jag vaxade the works efter jobbet och därmed är fläckvis täckt med kletig massa. Obehagligt, men utförs som en ritual inför resan.

I övrigt har jag suttit och bölat hos terapeuten, men kände mig märkbart lättad efteråt, så jag tror jag är på rätt väg.

Lunchade sen bibimbap med vännen med magen, och det är inte utan att man känner ett styng av nostalgi över hennes graviditet och förestående lycka.

Husnojjat vidare med maken, inser att jag är extremt lyhörd för alla åsikter, suger liksom till mig men ändrar åsikt om jag råkar sitta brevid nån på T-banan som dissar det ena eller andra alternativet.

Och i övrigt har jag smitt födelsedagsplaner tillsammans med Halina i tvättstugan. Mycket trevligt och jag får anledning att återkomma i frågan. Jag kommer ju inträda i den yngre medelåldern nångång i slutet av februari.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad gjorde Halina i din tvättstuga? Eller du i hennes?

Anonym sa...

Ah! Nu läste jag din kommentar lite längre ner och förstår sammanhanget. Diskussionerna brukar inte vara solklara i vanliga fall, så jag förstår att du måste återkomma... :-)

Anonym sa...

Bra med terapeut. Vi har ju redan tidigare konstaterat att vi har lite lika bagage. Det ÄR skönt att få sin egen tid att älta saker och ting på. Det rensar och renar och gör dig starkare.

Anonym sa...

Haha, bölat hos terapeuten har jag också hunnit med idag :-) Men det går framåt. känns som nu eller aldrig!

Husplaner låter ångestframkallande. Vi bor ju i en småstad och funderar på att flytta till ÄNNU mindre stad (läs by). Men den är iaf närmare Linköping
:-) Hur gör man för att bestämma sig???