söndag 4 januari 2009

Man lagar mat.

Man lagar mat.

7 kommentarer:

Anna sa...

Det är inte ofta man äter fiskbullar. Men självfallet blir valet då i dillsås! :)

Tjockalocka sa...

Pre-kids åt jag aldrig fiskbullar, jag undrar om jag ens smakat faktiskt. Post-kids är det en favorit hos barnen, med kokta morötter och broccoli. Och jag kan tycka att det är helt ok. Särskilt när man är ensam vuxen och ska fixa snabb middag ;)

Sara sa...

Fiskbullar är ju jättegott! Tyvärr gillar inte mina ungar det. :(

Anledningen till att jag avslutade min blogg är ett helt galet bråk med min mamma. Jag vet inte vilka i min familj som läser bloggen, men jag känner att jag måste avsluta den.

Men jag kan ju aldrig ge upp bloggandet, så jag kommer säkert tillbaka snart. :)

Yogamamma sa...

asså - fiskbullar är nog det äckligaste jag vet. BLÄ! Bara burken ger mig kväljningar. Signe lär aldrig få smaka det, inte hemma i alla fall

Tjockalocka sa...

Sara: OK. Jag vet massor om jobbiga bråk med mödrar... Du får återkomma under alias och meddela dig var du finns. :)

Yogamamma: Jag började tycka det var ok efter att jag ätit fina gäddqueneller på restaurang och insåg att visserligen är det milsvid skillnad, men konsistensen är lika och smaken rätt okej faktiskt.

Blodpudding likaså. Med knaperstekt bacon och hemmagjord plommonchutney blir det gott. Och nyttigt för barnen. :)

Sara sa...

Jag kom tillbaka väldigt fort. Till samma ställe. Allt det galna gjorde att jag tappade fotfästet en aning. :)

Ja, jag kanske skulle behöva några råd av dig!

L. sa...

Jag frågade just idag hur sonen ville att hans fyraårskalas skulle vara, och han föreslog att det skulle serveras fiskbullar till efterrätt. Hm, kanske inte... :-)

Här äter vi annars fiskbullar när inte så fisktokige pappan är borta. Det, eller sill och potatis.