torsdag 15 januari 2009

Medelålders

För fem år sedan, lite knappt, fyllde jag trettio.
Hisnande. Tyckte jag då.
Pre-kids. Det var på den tiden jag fortfarande var ett party animal, den som blev utstädad, den som kröp hem vid fyratiden på morgonen och sov halva lördagen i sekelskiftesholken på Döbelnsgatan 6.

Då hade jag och vännen med magen gemensam trettioårsfest - en gigantisk decenniemaskerad - i en källare på Handels. Själv var jag charlestonklädd à la tjugotal.

Nu inträder jag i den yngre medelåldern och nu har jag bokat en polsk källare i ett dubiöst kvarter. Tänkte bjuda in ett tjugotal goda vänner. Surkål och snaps. Barnvakt. The works. I'm looking forward to it!


Det var då. Jag var slirig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar utstyrsel :-)

Yogamamma sa...

men då får man väl gratulera då, såhär lite i förskott antar jag.
Snygg då. Snygg nu. Alltid snygg.

Magdalena sa...

Som polska diggar jag ditt val. Hoppas bara de har gott om toaletter för surkål sätter fart på magen... ;o) Vilke rolig idé tilol 35 års fest!

Tjockalocka sa...

Magdalena: Jag älskar surkål! Och polska källare! Är så glad att det finns en i Stockholm.