torsdag 22 januari 2009

Bryssel ToR

Åker till Bryssel i eftermiddag, måste packa nu och sen åka direkt till flygplatsen. Behöver egentligen inte checka in nån väska, men då måste alla vätskor jag har vara i förpackningar om 100 ml eller mindre och dessutom ligga i en plastpåse.

Kul att flasha sin no-white-marks-deo och blackheads-elimination-kräm. För att inte tala om att jag måste hinna in till en optiker och skaffa engångspipetter med linsvätska (minsta förpackningen är nämligen 120 ml och förbjuden), balsam i reseförpackning och näsdroppar.

Det är så flashigt att resa.

3 kommentarer:

Pär sa...

Det här är ytterligare ett område där vi alla hoppas att president O. snabbt tar täten när det gäller globala överenskommelser.
Låt mig bära vin och vattenflaskor i mitt handbagage!
/P

Jos sa...

det är vansinne!
jag blev sur som en gammal räv sist när de slängde min yttepyttelilla linsvätskeflaska med en liten men nödvändig skvätt kvar. kan någon tillverkare vara smart och göra en flaska med 100 i?
tur då att det finns tomflarror på Apoteket att hälla över i. men då är vätskan å andra sidan oidentifierbar. hur bra är det?

trevlig resa. speciellt nästa ...

L. sa...

Tipsar: http://www.bluebox.se/showinfo.asp?id=a02558&page=5&countrs=48&size=12&method=varu&varu=resa

Hoppas du får en trevlig resa ändå!