torsdag 8 januari 2009

Nytt år, nytt utseende?

Ja, jag är ju inte så bra (läs: dåligt tålamod) med det här med att fixa till snygga headers och så. Men jag kände ändå att en viss förändring av layouten måste ske, den har ju sett likadan ut sen jag började blogga. Är lite trött på dom där gröngula duttarna nu.

Hittade min gamla favvo-font och gjorde en snabb rubrik med en rätt hemsk (ser jag nu) laxrosa bakgrund. Kan inte ändra förrän jag får tag på makens dator (min är låst för nya typsnitt).

Vad tror ni?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Nytt år, förnyelse och omstart i kombination med gamla rutiner... Lite fix med färgnyans och kanske utjämning av fonten så är du hemma! Själv har jag fått propåer och tillrop om att återuppta mitt bloggande, så jag funderar på en nystart vilken dag som helst. Lite piggare, lite gladare i grytan...

Anonym sa...

Fast färgen är ju iaf uppiggande
:-)
Får se om jag kan få till en egen blogg, så jag kan presentera mig ordentligt. Känns lite skumt att skriva kommentarer från en okänd
;-)

Malinka sa...

Lite bättre färg och så rubriker i samma så blir det maffe!

Die Quelle sa...

Vi tror att det är extremt enkelt att ladda ner typsnitt från det förhärskande internet. Jag har minst 400 på min dator.
Så slipper man vara så lik alla andra.
Ibland är det skönt.

Tjockalocka sa...

Malina: Samma färg menar du, på inläggsrubrikerna? Ok!

Die Quelle: Ja, om det inte vore för att vår paranoida IT-avdelning låst alla datorer för all sorts nedladdning. Eller, snarare, jag kan ladda ner typsnitt, men inte lägga in dom i rätt mapp för att använda dom s a s. Åtkomst nekad. Blä! :)

Ting sa...

Lite tunnare bokstäver tycker jag.
Annars var det bra!
Kul med förnyelse!

Anonym sa...

Snyggt - fast det är ju framförallt innehållet i din blogg jag gillar. :-)

Får jag fråga vad namnet Tjockalocka kommer ifrån?

Tjockalocka sa...

Katarina: Det var ett kärleksfullt smeknamn vi hade på dottern när hon var vällingbebis, dvs såg ut som en smärre kopia av Buddha med sju bilringar på både lår och armar (jättesöt). :)