lördag 24 januari 2009

Relationernas år?

Kanske är det som två av mina vänner påstår.
Att 2009 är relationernas år.

Jag har börjat i samtalsterapi för att lära mig hantera min relation med min mamma.
Jag har återupptagit kontakten med min long-gone-friend på samma gata, ett initiativ som känns som ett slags läkande.
Jag kontaktade min betydligt äldre halvbror, och fick ärlig och fin kommunikation tillbaka.
Jag kopplade på vinst och förlust ihop vän och arbetskamrat och nån slags ljuv musik lär ha uppstått.
Idag när jag kopplade upp mig fann jag ett mail från en kusin på pappas sida (också hon betydligt ädlre och med fyra vuxna barn) som aktivt googlat och funnit mig, och ville återetablera nån slags kontakt.
I eftermiddags var fina fina B här och kände att 2009 skulle bli ett socialt år.

1 kommentar:

Kajsa Bergman Fällén sa...

Det låter härligt i alla fall, som ett år som har börjat bra!