måndag 1 september 2008

Monday, monday

Upp sex.
T-bana sjunollfem.
Tåg mot Kungsör sjutjufem.
Anländer Etuna åttatjufem.

Lämnar in bärbara på servicedesk nionollnoll.
Går och fikar med kollegorna niotrettio.
Sätter mig med kollega och fixar progress report niofemtio.
Får bärbara levererad, kopplar upp mig tiotrettio.

Bärbara still urfuckad, ringer servicedesk, kille kommer, tiofyrtio.
Kommer in på servern och mailen tiofemtio.
Fixar presentation till GD beslutsmöte, skriver ut rapport, elvatio.

Äter räkomelett på Fortet, elvatrettio.
Jagar ut på stan för att leta gummistövlar till sonen, tolvnollnoll.
Kommer tillbaka utan stövlar men med en strömadapter och en minimus, tolvtrettio.
Förbereder mig, plockar ihop papper och minnespinne och går ner till ledningsgruppen, tolvfemtiofem.

Kör min grej, trettonnollfem.
Har diskussion och svarar på frågor, klar trettontrettio.
Svarar på mail, skriver att-göra-lista för veckan, fjortonnollnoll.
Ringer samtal, mailar, dricker kaffe, blickar ut genom fönstret, fjortonfyrtiofem.

Packar ihop mina grejor, drar till tåget, fjortonfemtiofem.
Tar femtontåget, läser rapport och lyssnar på Ipod, framme sextonnollfem.
Tar tricken till Karlaplan, hemma sextonochtjugo.
Möts av två glada barn och en glad make, sexton trettio.

Äter middag under lätt kaos, sjuttonnollnoll.
Urballning av barn, sjuttonfemton.
Urballning av mamma, sjuttonsjutton.
Urballning av pappa, sjuttonarton.

*sedvanligt måndagskaos*

Bolibompa, artonnollnoll.

Sonen somnar i soffan med välling, nittonnollnoll.
Konverserar lätt förvirrat med dottern, dottern nattas, nittontjugo.
Maken sorterar tvätt och tvättar, nittonfyrtiofem.
Jag steker pannkakor till utflykt med dagis imorgon, tjugonollnoll.

Maken kopplar upp sig mot jobbet, tjugonolltvå.
Jag kopplar upp mig mot jobbet, och bloggen, tjugotjugo.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snyggt

Kaos-Anna sa...

Jag får ångest.
Mer ångest.
Ha, ha.

Anonym sa...

Nu vet jag inte vad Fru Kaos får ångest av, men jag tycker det verkar vara en ganska skön arbetsdag, tämligen lugn. Eller har jag läst helt fel mellan raderna? Dessutom vet jag ju din kapacitet att köra "din grej" så det gick säkert alldeles utmärkt!

Tjockalocka sa...

Ha ha. Måndagar är väl rätt halvdana oavsett (tyckte jag även när jag var student/sommarledig), men samtidigt tilltalar det min masochistiska sida.

Fru Kaos: Jag gillar ju mitt jobb, och att vara på jobbet, och att vara ifrån familjen en stund, och att hålla alla dessa bollar i en sorts luft, och att komma hem. :-)

k: Näpp, du läste "rätt". Det var första gången i Etuna sen före semestern, så lite jobbigt att gå upp 06... annars en rätt najs dag.