tisdag 9 september 2008

Åsiktsansvar utkräves härmed

Jag blir alltid fullkomligt fascinerad av det agg och den ilska som vi människor tillåter oss att hämningslöst ge oss hän åt när vi åtnjuter anonym immunitet.

Människor måste gå runt och bära på så mycket. Så mycket som aldrig får komma ut. För att vi är för fega för att stå för våra åsikter i dagsljus.

Men ordet är fritt och debatten får gärna slå höga vågor på Tjockalockas kaj i bloggosfären. Nu går det dock inte längre att kommentera anonymt.

8 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Fan också. Ha, ha. Skämta bara ;-)

Tjockalocka sa...

Eller hur... ;-)

Die Quelle sa...

Ska du inte istället använda dig av en enkel spårning, typ susnet.se så att du kan se vad det är för pajasar som håller på. Jag har märkt att det är mycket få människor som inser hur lätt det är att dölja sitt IP och därför visar hela sig, så att säga.

Tjockalocka sa...

die quelle: Jag får ju loggar från susnet.se så jag ser ju delvis varifrån folk kommer. Jag kommer snart häva anonymgrejen igen, blev bara trött på bombardemanget. Och jag debatterar aldrig med nån som är anonym.

Kajsa sa...

Tycker rent generellt att det suger att man kan kommentera anonymt. Usel funktion. Hur gör man för att spärra det?

Kaos-Anna sa...

Die Quelle - fast jag tycker det är förjävla svårt att veta ändå vem det kan vara. Dessutom stämmer inte klockslagen med klockslagen på kommentaren. Har du något tips hur man ska ta reda på vilka dumma jävlar det är. Jag har problem med snuskgubbar. Irriterande snuskgubbar.
Och en och annan larvig jävel som inte kan stå för vem de är och vill klanka ner på min hemmavaro.
Dessutom vore det underbart att kunna spärra IP-nummer. Ex-vänner och likande som snokar varje dag.
I hate it.
Oj vad arg jag blev nu.

Tjockalocka sa...

fru Kaos: Ja, mig vet du ju iallafall var du har! Både åsiktswise och geografiskt, ända in i porten s a s. :-D

Kirsten sa...

Hej tjockalocka! Jag är en sån som läser hyfsat ofta men som inte kommenterar, eftersom jag inte har nån egen offentlig blogg och då är man ju ändå ganska anonym, inloggad eller ej. Din blogg är asbra och det är beundransvärt att du orkar debattera så ihärdigt trots att det måste kännas som att stånga huvudet i väggen rätt så ofta! Jag ville bara hälsa och även låta dig veta att alla som läser här utan att kommentera inte är anonyma idioter. ;-) Jag kategoriserar mig istället som anonym åsiktsfrände, iofs inte i städfrågan men i mycket annat. Ha en bra dag!