torsdag 25 september 2008

Skilda världar 4

Varför kommer jag hem med två slinkiga trasor från Zara för 249:-, (desperat inför resanköp)varav den ena är felsydd och måste bytas, medan maken kommer hem med värsta glassiga hänggarderoben i glossig bag innehållande två splajdans FilippaK-kostymer av senaste snitt? Dom bara råkade ha tioårsjubileum på herr och vips tjugo procent på allt i tre dagar.

När det var JAG som behövde en silvergrå dräkt. Och Tigervarianten jag spanat in kostar mer än jag kan försvara. Bara kavajen går loss på över tre lakan. Och så måste man ha braxor och kjol. Nästan sex loppalubas totalt. Nä, jag tror inte det va.

Jag tror att jag istället går och köper mig en jävla polyesterklänning i fel färg på Zara, för 249:-, det är vad jag tror. Yippieyey!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Platinablonda tjejer som jobbar för 90 kr/h på åhlens är slinkor, billiga kläder från Zara är "slinkiga". Man tar sig för pannan, övre medelklasskvinnors förakt för arbetarklasstjejer finner inga gränser. Var feminismen värd så mycket?

Tjockalocka sa...

Anonym: ???

Jag ber dig sluta läsa och kommentera min blogg. Du förstår uppenbarligen inte varken allmän ironi eller min självironi.

Övre medelklass??
Arbetarklass??
Förakt??

Du vet inte vad du pratar om. Verkligen inte.

Och jag föraktar fega idioter som bara vågar öppna käften under anonymitetens skydd. Fy för dig!

Anonym sa...

Det vore toppen om det ens gick att skriva när man är inloggad på openID, då hade vi sluppit anonymiteten. jag har prövat, det går inte.