tisdag 9 september 2008

Tupperwaretanten goes Stepford!

Ååååkej. Nu har jag alldeles precis låvat att stå värdinna för ett HÅME PARTY.
Jag vet inte längre vad det är som händer med mig?
Jag måste vara alldeles från vettet.
Men sagt är sagt och innerst inne känns det lite kul och knasigt.
Att träda in en ny era. Hempartyeran.

Jag kommer naturligtvis att bära mitt prickiga förkläde och bjuda på banankaka ur Bundt-formen, te ur blommiga koppar samt macarons. Kanske ett glas sherry?

Hjärtligt välkomna den trettionde november!

14 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Om det serveras vin kommer jag!

Kajsa sa...

Fast det var inget dåligt party du valt - coola designade hemprylar! Kände inte ens till att de såldes på hempartaj. Har bara köpt barnkläder hemma hos folk. Alltid med vin och tilltugg, det är minst halva grejen. ;)

Malinka sa...

Åhå! Det låter kul. Fast jag först trodde jag det var Tupperware och blev nästan besviken.

Jag kanske ska ordna ett Tupperware-party själv.

Kaos-Anna sa...

Jaja Tupperware!
Får man vin?

Anna sa...

Synd att milen oss emellan är för många för ett hempartybesök!

Tjockalocka sa...

Ni är alla hjärtligt välkomna, och fru Kaos: NATURLIGTVIS bjuds det på vin (eller kanske till och med starkvinsglögg, första advent och allt!) - vem tror du att jag är?? ;-)

Ja. Nu när jag kollat lite själv så känns det inte så tokigt. Ganska fina saker. Barnförklädena i vaxduk är jättefina, (jag fick en likadan väska i min goodiebag på relispartyt och kollade då in förklädena - därav att jag fastnade i garnet s a s).

Kajsa sa...

Vi har redan ett sånt fint barnförkläde! Köpt på Bric-a-brac. Men vi kanske behöver fler.. Vore roligt att komma - och ses i verkligheten.. om jag vågar. Jag är lite blyg. Men visst bor du i Sthlm?

Malinka sa...

Blir det Tupperwareparty garanterar jag vin. G-A-R-A-N-T-E-R-A-R.

Min man jobbar på en vinimportfirma, fru Kaos. De importerar flera sorters rosé. Bland annat. Du har säkert druckit något. :-D

Tjockalocka sa...

Kajsa: Jajjemen! Klart du vågar. Japp - vi bor på Nedre Gärdet. Jag återkommer med "riktig" inbjudan.

Malinka: JAG har iallfall smakat dessa viner på den FANTASTSKA feministträffen! Du skulle varit med, fru Kaos! :-)

Kaos-Anna sa...

Det skulle behövas mycket vin för mig för att gå på en feministträff.
Men homeparty verkar kul.

[attle] sa...

vin och homeparty. Jag vill också komma :-)

Tjockalocka sa...

attle: Du får naturligtvis komma! Så kan du hålla fru Kaos i handen om hon blir rädd för mig eller nån annan feminist. ;-)

Tjockalocka sa...

attle: Du får naturligtvis komma! Så kan du hålla fru Kaos i handen om hon blir rädd för mig eller nån annan feminist. ;-)

Kajsa sa...

Åh, jag däremot vill gärna gå på feministträff. Om det blir flera. :)