onsdag 3 september 2008

Reliiisparty

Nja.
Jag vet inte riktigt.
Bubblet var gott, och goodiebagen var välfylld (ekologiskt godis, biodynamiska cashewnötter, Family Living, en pocket av Klas Östergren från -78, Rexona deo woman, designade servietter, frikort på personlig träning 1 ggn på Nautilus samt vaxduksväska och femtio kronors rabatt hos en webbutik).

Christoffer Hiding var okej.
Vi drack mer vin, det var gott. Christoffer Hiding blev liksom bättre sen.

Kollektionen var... sådär. Lite som Meandi fast helt utan unisexet. Och där tycker jag att dom gjorde ett gigantiskt misstag. Varför göra coola kläder för barn men fega ur och könsmärka dom flesta?

Dom flesta tjejkläderna är gula och cerise och blå, samtliga med puffärm och rynk.
Dom flesta pojkkläderna är svarta, bruna och grå, raka och utan puff och rynk.

Jag hade kunnat tänka mig den orangea tischan till sonen, men den hade puffärm. Och visst kan pojkar ha puffärm, men varför ens skilja på plaggen, markera dom?

Kanske köper jag en babuschatop, kanske även en afrotischa. Jag vet inte. Först måste jag smälla i mig den extremt goda ekologiska lakritsen.

Inga kommentarer: