fredag 24 juli 2009

Svensk sommar

Trots okej med sol idag och enivsa strandbesök har vi bestämt oss.
Nästa sommar spenderas icke i Svea rike. Icke i hyrd holk. Det funkar inte.

Så satans tröstlöst med detta tumhållande vid varje väderprognos, dessa tecken i skyn som tolkas, detta grannsnack om vädret - NU kommer nog solen och värmen, känn där! en sekund av blå himmel, nu MÅSTE den komma, och ändå - regn, fukt och semester som blir till fuktiga mögliga sommardrömmar.

Nästa sommar åker vi till Spanien sex veckor. Eller nåt.

7 kommentarer:

Sari sa...

hade detta varit Fejan hade jag tryckt på "gillar"....

Ses i F...

Ting sa...

Jag trycker också på "gilla"-knappen.

fd + 1 trappa sa...

Nästa sommar renoverar ni holk tror jag. I Tokholms omgivning. Och har knappt tid att åka till stranden. Hoppas att ni hittar holk i närheten av oss. Då kan vi ta med oss era barn också till Barracuda beach.
Snart börjar vi jobba igen.

Malinka sa...

Problemet är inte vädret, problemet är att folk - inklusive jag - förväntar sig att det ska vara annat än vad det är.

Klart man blir galen om man jagar ständig sol här! Det funkar inte så, ju.

Jag hade gärna haft 5 grader varmare och lite mer sol. Men det går faktiskt att leva ändå.

Tjockalocka sa...

Sari: Hoppas på bättre väder i F..., och ni kanske ska med då, nästa sommar, sex veckor i España..?

Ting: Ja, stugor i regn är... sunk.

fd+1trappa: I wish! Ja, vi får väl se när det drar igång igen på Hemnet om objekt finnes och gillas. Och holk säljes till rimligt pris... Skulle gärna bli grannar med er (igen!). Maken vill ju helst bo I ert hus... ;-)

Malinka: Jo, det är väl så, men ändå. Jag tycker ÄNDÅ det är tragiskt att svensken inte kan få hoppas på och lita på att åtminstone sommaren kan vara lite inbjudande och torr. Livet blir ju så mycket skönare dom dagar när solen skiner och det är varmt. Kanske är det jag som är extremt känsligt för väta ;-).

Sari sa...

Tål att tänkas på....men västkusten kan vi aldrig lita på så det får bli regnkläder till F...

fd +1 trappa sa...

Hälsa maken att allt är till salu. Det är bara en fråga om pris.

Kan ni rekommendera snygg hatthylla? Vi tog precis ner vår (er blivande?) ;-) och vill inte sätta upp den igen.