fredag 31 juli 2009

Sista natten i Falstret

Sista dan i Falstret.
Imorgon blir det barnfritt bryllup i byn; mormor laddar för att för första gången ever ta hand om våra barn i exakt sju timmar.
På söndag går packåsnebilen mot västkusten och Falkis.
Nästa veckan är sista veckan av semester.

På det hela taget?
Jag känner mig inte särskilt... avkopplad. Semesterkänslan har inte riktigt infunnit sig - fem deckare och alla liter rosévin till trots.

Jag är snarast trött på allt tjat och på min egen röst som utstöter detta tjat. Sonen är förmodligen lika less han. Inte får man släpa solstolsdynorna längs grusgångarna, och inte får man hoppa med sandiga fötter i mammas säng. Ändå är det precis detta som varit den dagliga favoritsysslan.

(Jag vet inte om det varit vädret, för jag kan inte alls erinra mig samma nivå på gnället under våra sammanlagt fem månader i Thailand. Kyla och regn verkar vara grinframkallande både på vuxna och barn.)

Ser fram emot fyra dagar på 'lyxigt' hotell nu efter fjorton nätter i fuktig liten stuga. Och dagiskompisar till barnen. Och oss!

2 kommentarer:

k. sa...

Ja. En förutsättning för något mindre tjat och lite mer avkoppling, åtminstone i vissa stunder, är nog 1. kompisar eller 2. nån annan engagerad o (av barnen) älskad vuxen. Vi var 1 vecka i mysig stuga med sol och 25-30 grader med enorm trädgård, med klätterträd, bollar, hängmatta osv. Vi hade det bra, men det är 100 % barn. Antingen blev man avbruten av en konflikt som gick över styr eller ett skrattanfall-trams som escalerade tills det blev ohållbart :)

Fam A sa...

I F finns två dagiskompisar, en lillasyster och deras föräldrar som ser fram emot besök. Har tagit med en särskilt utvald bubbeldryck för ändamålet. Välkomna!