onsdag 1 oktober 2008

Lovenet

Kvart över tolv, nattetid.
Just hemkommen från kvällens övning; middag med businessman, japansk "bashi bashi" (koka grönsaker, sticky rice, tofu och tunna skivor nötkött i buljong) och,
OCH
ett helt fantastiskt karaoke-spektakel på LOVENET, en karaokesalong med hundra olika temarum för karaoke. Jag är hes efter att ha plockat fram värsta Teknis-rösten (på temat hellre skrål än skönsång) till 'Total Eclipse of the heart", "Last Christmas" och "Caramelldansen". Gubbarna och head of delegation trodde nog inte sina ögon när blondin-Audrey i stilettos började vråla "IT'S THE FINAAAL COUNTDOOOOOWN, badaBAABAA!" för full hals.
Men helt i japansk anda är allt man gör after work hours och under alkoholpåverkan helt som bortglömt nästa dag.

God natt!

4 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Ha, ha!

Skönt!

Men du hur är det med jämställdheten i det där landet?
Får inte du krupp?

"Ursäkta min fula fru" liksom.

Tjockalocka sa...

Inga problem. Det är komplext. Jämställdheten ser olika ut beroende på generation. Idag många kvinnliga chefer, särskilt på tekniska sidan (!). Yngre generationen kvinnor väljer karriär efter examen istället för barn (eftersom de annars måste sluta jobba och vara hemma flera år) och därmed är det ett jätteproblem med demografin. "Den sista japanen kommer att dö om 500 år." Återväxten är så låg. Det är iofs ett problem även i Europa, särskilt syd. Återkommer - nu ska jag dricka champagne!

Yogamamma sa...

shit pommefrites vad härligt du verkar ha. Jag är avis!

aussiekicki sa...

En av mina våta drömmar är ju att få sjunga karaoke i Tokyo. Lätt avis, kan man nog säga!