fredag 24 oktober 2008

Fina fina dagis

Ur vecko-email för v.44:

"Hej alla föräldrar!
Nu börjar det bli riktig höst! Det har gjorts många höstteckningar. Barnen är verkligen riktiga konstnärer! I skogen har vi pratat om barrträd och barnen har lärt sig en sång om granen, tallen och enen.

Grupp 'Igelkottarna' var på Skansen i onsdags. Vi hann se många djur och titta på gamla hus. Under lunchen hamnade vi mitt bland höns och påfåglar. De barn som var kvar på förskolan denna dag fick höra sagan om Pomperipossa på biblioteket. Sedan målade barnen sagan som nu finns att beskåda i stora rummet. Kom gärna in en stund och titta!

På måndag är det gymnastik för 03-orna. Vi går som vanligt till OP-skolan och det är skönt att ha ”mjuka kläder” på sig. De som är kvar i parken gör rörelselekar.

Tisdag är utflyktsdag för 'Älgarna'. Denna gång ska vi åka på ”Rockteater” och se ”Vargen och de sju killingarna.” Vi ber alla älgar att vara i Tessinparken senast kl 9.00 denna morgon. Medtag matsäck som vanligt."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, jag vet. Idag har de vänskapsdag på dotterns dagis. Det är fika och barnen har övat in sånger och danser på temat vänskap. Jag grinar bara jag tänker på det men tyvärr kan jag inte sticka från jobbet och vara med.

Anonym sa...

Som sagt, så underbart med så engagerade och uppskattande föräldrar som ni verkar vara! Får väldigt sällan respons på veckobreven jag mailar ut till alla föräldrar, skulle det vara så handlar det isåfall oftast om något som uppfattas otydligt av någon. Låter verkligen som en fin fin förskola, och fin fina barn och föräldrar är ni!

Kaos-Anna sa...

Å gud så fint!
Hell dagis.

Ååååå.
Det måste ju bara vara det underbaraste som finns i ett barns liv.