torsdag 23 oktober 2008

Lispserv

Just nu sitter jag med sex listor.
En två att-göra-lista jobbet, en att-köpa-lista på systemet, en att-fixa-inför-imorgon lista som inkluderar både mascaraköp och brödbeställning, en inköpslista för Ica Flygfyren och slutligen en anmälningslista till ett seminarium jag fixar.

Jag hatälskar listor.

Älskar när jag får stryka tjocka streck över fixade grejor, frustration och ångest när det ständigt återstår punkter på listor och man sitter med åttio listor på vilka det återstår en eller två sura punkter på vardera.

Jag vill gå hem.
Och bocka av saker på listor.

3 kommentarer:

Anna sa...

Jag hyser samma känslor till listor. Det är något med att visuellt kunna stryka. Det räcker inte med inombords.

Förresten:
Under kniven intet nytt?

Malinka sa...

Vad ska ni göra på Flygfyren?!?

Tjockalocka sa...

anna: Intet nytt på knivfronten!

malinka: Handla såklart! Ska ut mot Penningby sen, ingenjööörerna ska sammanträda under rusiga former i ett hus i ödemarken. Min idé...