måndag 27 oktober 2008

Dissemination

Inleder veckan med att stå på Skolforum och dela ut reflexer till tolvtusen själaglada lärare.

Det är ganska roligt, dom blir glada, allt vi har är nämligen gratis. Två böcker om Reinert, regnmakaren, som ska rädda planeten Jonia från energibrist. En tjock pärm fylld med läromedel och interaktiva övningar om energi för låg- och mellanstadieelever. CD-skiva. Reflexer som ser ut som smileysar. Reflexerna är populärast.

Själv kryssar jag mellan Svenska Tidskrifters kaffemonter och Barnens Bokklubb där jag bara idag handlat sju böcker. Mitt emot oss har min före detta arbetsgivare sin monter vilket gav upphov till bitterljuva återseenden och glada skratt.

Men det bästa av allt är att Panduro har en egen monter här. Fatta! Jag är lost bland glitterlim och decoupagelack.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Gratis är bra tycker alla lärare! Ska kolla upp era läromedel, låter toppen!

Malinka sa...

Lärare älskar gratis. De får aldrig nåt. Inte ens sina rättningspennor får de, utan får köpa själv. Fatta, arbetsredskap står den anställde själv för!

Tjockalocka sa...

Vi har böcker och pärmar. Kan skickas på beställning. Gratis!

Anonym sa...

Tack! Kan man beställa här?

Jag jobbar på:

Klass 4B
Björlandagården
Nolviksvägen 3
423 61 TORSLANDA