torsdag 30 oktober 2008

Machoman

Jag trodde jag var gift med en husmorstyp.
När jag i själva verket samsover med en riktig machoman!
Fick jag veta, när jag läste gårdagens City.

"Machomännen samlas i köket" nämligen, och så en bild på Per Morberg och Paolo Roberto.

En riktig machoman:
* Gör grytor (bock!)
* Lagar helt kött, gärna egenhändigt jagad älgstek (njae)
* Bakar eget surdegsbröd (fetbock!)
* Grillar, gärna halva lamm (njae)
* Maler eget kaffe till espressomaskinen (fetfetbock!)
* Vässar sina Globalknivar (jodå, s'atte)

Happ. Så man är alltså gift med en machoman.
Men så myser jag när jag tänker på att en riktig machoman förmodligen inte gör följande, vilket nämligen detta särskilda exemplar gör;

* Vårdar sina orkidéer som vore dom spädbarn
* Ofta bakar speciell banankaka för att bjuda på jobbfikan
* Tar exakt halva VAB:en, alltid
* Favoritavec:en är punsch
* Puffar kuddarna i soffan inför varje helg, OCH arrangerar dom i färgordning
* Ser till att vi har det mysigt hemma, tänder ljus och dukar fint
* Målar tånaglarna gröna och röda för att visa att 'pojkar också vill vara fina och nagellack'
* Gråter när han kramar sina barn efter två dagars bortavaro

Inga kommentarer: