fredag 24 oktober 2008

Lördagens surpris!

Nu gissar jag att alla som ska delta i helgens begivenheter redan är på väg mot mål och att dom därför inte är här inne och snokar. Därför ska jag avslöja helgens surpris och tillhörande meny!
Jag har hyrt in en kock som imorgon kommer och lagar följande:

Menu à la chef Lindström

Entré:
Friterad halloumi med färsk salsa
Rostad parmaskinka med grillade fikon
Laxromskrustader


Trestegsmaincourse:
Carpaccio ’Nagasaki style’ med sherrymarinerade champinjoner, wasabi, rädisgroddar och laxrom

*

Halstrad tonfisk med stjärnanis, enbär, katjap manis samt en glaze på apelsin serverad med dragonmarinerad fänkål

*

Kalvfilétournedos på smörstekt brödkrutong, toppad med ankleverparfait och sultanrussin i Sauternes, serverad med grillad sötpotatis
*

Après:
Ostar och päronmarmelad

Encore après:
Kaffe och Ejes handgjorda chokladtryfflar

5 kommentarer:

Ting sa...

Och där gick det för mig.

Anna sa...

Nej fy, det där lät inte gott alls.
Inte gott alls.
Inte alls...

Må så gott!

Magdalena sa...

Oh my God! Har nu dreglat ner hela tangentbordet!

Anonym sa...

ALLT låter underbart! Resumé och betygssättning förväntas av oss alla!

Kaos-Anna sa...

Tjusigt!
När ordnar du detta för dina bloggvänner undrar jag...