fredag 10 oktober 2008

Fredagsfisigt

UVI.
Fan.
Fan fan fan.

Jag drog på det, tänkte att det kaaanske kunde vara nåt annat, men nu går jag här, konstant kissnödig och svidig.

Ringde Husläkarmottagningen som har stängt labbet för idag, hänvisade till att efter 18 ringa närakuten på Sabbatsberg. Suck. Så trots att jag VET att det är en helt vanlig fackans UVI så måste jag 1) vänta till 18.00 2) spendera fredagkvällen på Sabbatsberg för att sedan 3) åka till jourapotek och hämta ut lilla pillan

Jag som bara vill kolla Idåål, mumsa illaluktande ostar och dricka skumpa.

7 kommentarer:

[attle] sa...

ajajaj. tranbärsjuice? är inte det nåt sånt där gammalt husmorsknep för uvi?
Träffas nästa vecka? Längtar efter bomullen. Längtar så mycket att jag lånade lite av åhléns efter träningen igår :-)

Krya uv'n från i'et.

Anna sa...

Jo, tranbärsjuice ska du dricka! En lindrig UVI har jag själv bemästrat med just tranbärsjuice. Men det krävs en hel del, köper du nu bör du ha druckit två liter när det blir kväll.

Flera liter om dagen alltså.

Krya på dig!

Tjockalocka sa...

attle: Vi kan dela överlämning och lunch, jag förstår att du är sugen! Jag åker dock till Aten tidigt på tisdag. Dock kan jag kanske ses måndag eftermiddag - kaffepaus på em?

anna: Ja... Men vågar jag chansa på att det funkar när jag ska resa bort igen?

Anna sa...

Nej, men du kanske kan förhala piller-inköpet tills på måndag och se vad som händer? Med piller går smärtan bort på en dag, och du åker på tisdag?

Nåväl, det där är ditt beslut. Jag hoppas du får en bra fredagskväll ändå.

Anna sa...

Ta vad du har hemma innan tranbär finns hemma förresten. Pressad citron i vatten, så surt som möjligt, eller äppelcidervinäger i vatten, rejält surt. Nästan så magsäcken skrynklar ihop sig.

Aggie sa...

Masse surt, masse vann...

Tjockalocka sa...

Sura citroner, syrliga karameller och en liten liten vit pilla... Jag fick snabbtid på Sabbis.