söndag 30 mars 2008

Kräkreflex

Visning av hus modell tilläggsisolerat tjugotal på Lidingö.
Fem komma nio.
Åker dit.
Ser folk kratta i trädgårdar.
Ser huset.
Ser ett trist hål i marken och skitiga utemöbler på en skitig altan.
Ser grenar och skit på trappen.
Ser trist garage och trist lekställning på den rätt trista tomten.

Maken får kräkkänslor redan innan vi stängt av motorn.
Han vägrar kliva ur bilen.
Säger att då måste han nog spy ner deras skitiga altan.
Jag får ett utbrott.
Skriker och kastar napp.

Vi vänder och åker hem.
Blir sams igen när vi svänger in på Erik Dahlbergsgatan.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Men för 5,9 kan ni ju skaffa er ett mindre slott här ute i spenaten. Sen kan du anordna feministiska temakvällar i gemaken. Jag kommer direkt! (tar med den enda feministpolaren jag har här ute i, hon är också utflyttad sthlmare :D)

Kaos-Anna sa...

Jag säger:
Välkommen till Nacka :-)

Anonym sa...

mammajobbar: Ja. Feministiska temakvällar i spenaten låter faktiskt ganska lockande... Problemet är att vi är storstadsolholics mot förnekelse. Vi försöker intala oss att vi vill flytta nånannanstans men det går sådär...

Kaos: Vid passering av Slussen får maken kraftiga magsmärtor som tilltar till bisarra konvulsioner med tillhörande svordoms-Tourettes när Sickla Köpkvarter passeras. Så, tack, men nej tack. ;-)

Malinka sa...

Men varför envisas ni? Ni är ju missnöjda varenda gång ni tittat på något, ju.

Kaos-Anna sa...

För en gångs skull håller jag med Malinka ;-)
Det är ju bara för att din make så gärna vill steka tror jag. Han kan inte släppa Liiiiiiiiiidingö ;-)

Malinka sa...

Oiiii! Vi är överens! Jag svimmar. ;-)

Dessutom tror jag att vi kan vara överens om att man nog leker drama queen om man får tourettes efter Sickla men glatt åker över Lidingöbron.

Eller huuuur?

Tjockalocka sa...

Ha ha - han ÄR en drama queen.
Hela vår familj är drama queens faktiskt.

Nä, varför envisas vi? För att vi behöver/vill ha >100 kvm men inte hittar nån lägenhet med rätt storlek och pris? För att 'alla andra' flyttar till hus? För att vi tror att vi plöstligt ska 'hitta hem'? För att vi inte har nåt bättre för oss på söndagarna?

;-D

Malinka sa...

Åkej, bra anledningar allihopa. Utom orsak 2. Som dessutom inte är sann. *pekar på mig själv*

[attle] sa...

jo man 'ska' ju tydligen flytta till hus när man har småbarn... Jag får svår ångest av att bara titta på objekt på hemnet.
Stanna i stan ni, alla behöver inte flytta till hus.