torsdag 20 mars 2008

Politiska förhandlingar

Solen skiner (för första gången sen oktober enligt min kollega),
det är skärtorsdag och barnen är på dagis till klockan två,
jag och maken ska passa på och äta en längre lunch tillsammans, no kids
och sedan inhandla råvaror till kvällens och morgondagens sociala övningar!

Kvällen övning består också av inledandet av vad som verkar bli
långdragna politiska förhandlingar.

Norr eller Söder?
Öst eller Väst?
Hit eller Dit?
Härsan eller Tvärsan?

Resvännerna på respektive sida står bokstavligen på varsin sida i frågan.
Vi som ingår i kvällens övning är flexibla.
Vart i Thailand ska man åka???

4 kommentarer:

Malinka sa...

Men menar du att ni ska gå ut och äta medan barnen är kvar på dagis?!?!?!?!?!??!?

Aktarej, jag anmälerej till "varför jobba heltid?"-maffian på FL. Maken ursäktas dock, då han är man och inte har något val.

Jomen.

Glad påsk!

Tjockalocka sa...

Jag veeeet!

Det roliga är att vi mötte minst två äkta par till ute på barnfri "lunchgalej".

Vi är bad bad bad parents som unnar oss en timmes egen tete-a-tete. Utan att ha minsta dåligt samvete dessutom ;-).

Glad hare på er också!!

Ina sa...

Detsamma gjorde vi igår. Lunchade tillsammans utan barn. Det råkar dessutom falla sig så att yngsta sover på dagis då. Väldigt praktiskt.

Angående Thailand så är det väl inte en helt enkel fråga. Det beror på vem du åker med och vad ni vill få ut av resan.

Själv tokälskar jag PhiPhi öarna. Trots turisterna. Railay beach på Krabi är också underbart om man som vi har barn och vill undvika biltrafik. Lungt och skönt, men bara 8 minuter med båt till Ao Nang och lite shopping. Ao Nang är väldigt turistigt, men i lagom doser går det jättebra.
Undvik Patong allt du kan. Det är som kanarieöarna på andra sidan jorden. proppat med bilar och turister, och piratkopior till mycket högre priser än på övriga ställen.

Tjockalocka sa...

Ina: Tack för tips! Ao Nang var vi förra året, jättefint på stränderna runt omkring men precis som du säger helt exploaterat i själva Ao Nang.

Ja, själv är jag ju ganska flexibel faktiskt, det är värmen och maten och familjesamvaron jag vill åt. Det ska surfas runt på alla tänkbara ställen framöver... :-)