måndag 3 mars 2008

Framtidsplaner

När jag blir skinntorr pensionär ska jag också
ligga på beachen i Thailand sex månader om året
och berusa mig på Chang och få fotmassage varje dag.

Fatta vad schysst!

Hua Hin är packat med pensjisar som fattat galoppen.
Som vet att livet är kort och till för att njutas.
Varje dag.
"Unna sig" finns inte.
Livet är här och nu och njutning en dygd.

Långt ifrån den lutherska familj jag kommer ifrån.
(Och som jag själv blev motsatsen till.)
Där man bör stiga upp i ottan,
hela tiden göra nytta,
har man en trädgård ska den jobbas i, inte njutas av,
sitter man still och tar det lugnt måste det kommenteras,
rörlighet är en dygd, liksom martyrlik självuppoffring.

Kära mamma, jag önskar att du vore lite mer som dom lössläppta sextioplussarna här!
Börja dagen med rejäl sovmorgon, sen ett litet glas vin till lunchen, och en campari på eftermiddagen till pooldoppet.

Så ska jag ha det. Definitivt.
Och bjuda dit mina barn och barnbarn på ett par veckors soft uppvilning.
Det kan vara kul för tanten med lite liv och rörelse ett par veckor också!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Detta skriver jag SÅÅÅÅ under på jag också! Har tänkt exakt samma!

Snart Sverige igen. Ha en jättetrevlig resa om jag inte hinner titta in innan! Tips: packa ner flera uppsättningar OMBYTESKLÄDER i handbagaget... Till både er och barnen.

Anonym sa...

Oj det försvann! "...nedspydda/nedbajsade braller" skulle det stå! ;-)

Kaos-Anna sa...

Sunt!
Mycket sunt.
I´m with you!
Trevlig hemresa.

[attle] sa...

Vi ses där! Om inte innan, så där. Om ca 30-35 år. Fan vad schysst vi ska ha det!
:-D
Det har jag redan sagt till T, när vi blir gamla stannar vi inte här i Sverige i allafall.

Anonym sa...

Jag tycker att Luther har oförtjänt dåligt rykte. Han gillade ju snaps och och var en livsnjutare om än lite religiös.

Men i övrigt håller jag med även om jag fortfarande tror att Provence eller Toscana slår Thailand, men jag kanske ändrar mig efter en resa nästa år.

Ses snart. Ska bli kul att höra hur ni har haft det, det lär väl bli en berättelse i 20 sekunderssnuttar med våra pladdrande barn runt oss.

Patricia sa...

Honolulu. Där hittar ni oss om trettio år.

Tjockalocka sa...

Vilket gäng vi kommer vara!!

Mia: Vi klarade oss från spyor och bajs, men på raden framför var det två som kastade upp... Blev vit, finnig och började frysa redan på flyget...

Jocke: Toscana, Provence. Jodå, jag fattar. Men ärligt. Europa har två gigantiska nackdelar - KALLT och DYRT. 14 grader i februari räcker inte för mig. Och 6 euro för en öl har inte en pensionär råd med flera gånger om dan.

Det är nog ingen slump att en miljon svenskar älskar Thailand, även dom som varit skeptiska från början. (Jag med). Och du som gillar fina hål borde älska Hua Hin... Golfbanornas paradis. Caddyn kostar 200 baht (40 kr) om dan.

Patricia: Kanske vi syns över havet då..? ;-)

S... sa...

Tjockasmocka, han (J) kommer att ändra sig nästa vinter!!! ;)