måndag 10 mars 2008

Matte/kemilektion åk 7

Och så kommer den braskande nyheten på Aktuellt
att två glas vin via ammande moder inte påverkar ett ammande barn whatsoever.

Döh...!


(Och jag blev alltid lika galet irriterad när det förut togs upp som ett STORT problem, ett hemskt stort gigantiskt PROBLEM, att ammande mödrar ibland drack ett glas vin, medan fäders alkoholintag aldrig ens kommenterades. Detta trots att statistiken ger att somliga mäns alkoholintag orsakar enormt mycket större trauman för familjer och kostnader för samhället i form av våld, misshandel och psykiska skador än nånsin en vinsugen mamma.)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hade skrivit ett långt inlägg som såklart försvann! :-(
Såna där scoop får mig också att spyyyyyy! Jag drack vin flera ggr när jag ammade men det fick man ju bara hålla helt truten om i vissa kretsar för att undgå allmän lunchning...

Kolla era kalendrar när ni kan hänga med oss! Efter april kan vi NÄRSOMHELST! Vi vill locka ut er till södra förorterna också!

Anonym sa...

Hahhahaha! Måste vara trött, jag blev asså inte bjussad på lunch när jag drack ett glas vin och ammade! Det hade ju varit trevligt. ;-) Y:et blev ett U.

2009! Kan vi haka? ;-) Vill OCKSÅ! Vi vill försöka dra till NY också, jag och P ensamma, men vi måste nog börja med nätpoker eller V75 om vi ska greja det här...

Tjockalocka sa...

Klädpoker kanske funkar bättre..? ;-)

Återkommer med dag! Vi kan också i princip när som efter påsk.

NY låter härligt - billig dolares!

Malinka sa...

Undrar hur många gånger den här "nyheten" är en nyhet, innan den går in i folks medvetanden?

Anonym sa...

Eller pole dancing? ;-) Om jag får låna din Naughty Nurse-kostym! Då jäklar kommer det trilla in stålars i kassan! ;-)