onsdag 26 mars 2008

Glidare

- Just bokat flyg till Bukarest.
Hoppas hotellet har duschväggar som inte faller ner över en.
Den rumänska maten ville min chef inte ens kommentera.

- Just bokat möte med tekniska attachén i Peking.
Ska snacka samarbete och planer för projekt inom hållbar utveckling.
Han verkade jättetrevlig.

- Just läst dagordningen till juni månads nätverksmöte vid Svarta Havskusten.
Chefen är exalterad. Jag med. Vi brukar resa tillsammans på dessa möten,
mötas på dagen och dricka vin på kvällen.

- Just fått veckoprogrammet för Japan-resan i höst.
Förutom te-ceremonier ska vi träffa en massa galna uppfinnare
samt försöka generera business för svenska entreprenörer.

- Just sett att sista projektmötet i vårt europeiska skolprojekt
ska äga rum i Aten i oktober.
Aten i oktober kan vara ganska bra tror jag.

Och när jag lämnar kontorer sådär vid fyratiden
inser jag att jag definitivt inte vill byta jobb.

4 kommentarer:

Elena - Just nu sa...

Jag tycker helt klart det låtersom om du behöver en kollega, en trevlig tjej i sina bästa (!) år, boendes i GBG. Vad tror du? ;-)

Tjockalocka sa...

Absolut!
Vår nye GD pendlar från GBG, så det är väl ingen omöjlighet!
:-D

Anonym sa...

Oh, men JAG vill nog byta jobb. Med dig :-).

I bytet kan jag kasta in grymt stora påskägg och biobiljetter varje jul. Ibland kan man får resa till ödemarken i Jämtland och jobba lite.

Känns väl som ett klockrent byte va? ;-)

Tjockalocka sa...

Påskägg? Grymt stora? *överväger verkligen*

Eh. Nä. Jämtland går bort. ;-)