tisdag 11 mars 2008

Posttraumatisk

Usch, jag har helt tappat sugen.
Hoppas det bara är en fas.
En post-depressiv fas efter verklighetsflykten.

Börjar bli trött på alla solarieskämt.
Har fått finnar på hakan.
Barnen gnäller, näsorna har börjat sitt konstanta rinnande.

Chefen ligger på och vill se resultat.
Mormor ligger på och tycker saker.
Hemmafrufundamentalister ligger på och vill sätta dit mig.
Själv känner jag mest apati.

Jag har ont i kroppen, huvudvärk och feber.
Dessutom går vi på tråk-diet och jag har inga kläder som går på.

Och så den malande frågan; ska de va´såhär nu??

11 kommentarer:

S... sa...

Det är nog en fas, precis som barnen...

Men jag förstår känslan efter att läst diskussionen - GALET som du skulle sagt!

Jos sa...

KRAM
Kan ju verka fånigt och löjeväckande, men just nu tror jag att du behöver lite värme. Mentalt och fysiskt. Var en skånegås och låt personangreppen rinna av dig.

Och ha så kul imorrn. Vi tar en repa en annan gång. Eller så kommer du över till Berns om energin går ur dig.

smul sa...

stackare, jag hoppas det piggar upp dig när jag säger att jag också håller med dig :)

krya på dig och tja, ät grädde och frukt? det är ganska GI

Kaos-Anna sa...

Snart blir det bra igen kan jag lova. Du har ett brev att vänta ;-)

[attle] sa...

det blir bättre, det låter kanske banalt, men det är så. Dessutom blir det vår, varmare, och du kan dricka schyssta lattes på uteserveringarna. Då mår man bättre.
Jag tycker att du är en utmärkt debattör! Få som kan uttrycks sig som du och dessutom hålla isär sak och person.
Kram!

Tjockalocka sa...

Nu känns det faktiskt bättre!

Tack ska ni ha!

Malinka sa...

Oh, jag orkar inte. Heder till dig som gör det.

Det känns hopplöst att bli skälld för att slänga in barnen på förvaring medan man gör "karriär", när man är två stycken som pusslar som attan för att kunna vara så mycket med barnen som möjligt.

Ina sa...

Jag håller också med dig. Tänkte bara säga det.

Anonym sa...

Det hedrar dig att du orkar köra in huvudet i den där betongväggen om och om igen.

Tjockalocka sa...

Sara: Jag gör det väldigt sällan nuförtiden, men ibland kan jag inte låta bli. Kanske är det mitt terrierblod?

Kaos-Anna sa...

Ang. solariegrejen.

http://wennbergs.blogspot.com/2008/03/onsdagsordet-tanorexi.html

Kolla där.
Ge svar på tal nästagång någon frågar om du har solat solarium...