lördag 15 mars 2008

Thai-revival

Efter att ha matat änder, måsar och stora svanar,
plockat upp en liten Carla som trodde hon var Jesus och kunde gå på vatten,
handlat ursprungskorrekt öl och
besökt chokladfabriken för Knuts lördagspåse,
ska det nu försökas tillagas diverse autentiska thairätter
inför vännernas besök ikväll.

Maken marinerar och hackar och häller i pulver och mixer från
de kilovis med påsar som jag inhandlade på plats och släpade med hem.

Det blir Glasnudelsallad med tigerräkor, chili och koriander
Hackad het kycklingsallad med lime och koriander samt
Kyckling Satay med jordnötssås och sedan
Färsk frukt med rostad kokos och glass

3 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Fan vad gött!
Vi får fin besök från Öfvre i form av min bror, hans sambo med barn.
Vi ska äta hemmagjord pizza.
Jag tänkte de skulle få pröva på det hårda livet i förorten.

(Självklart med diverse delikata och lyxiga toppings.
Det är ju för bövelen the schlagerkväll och då jävlar lever man loppan)

Jag är grymt sugen att nalla på vinet.

Och du. Jag kommer kanske kunna förstå. Eller jag förstår. Men jag är inte så intresserad, men kanske borde vara det. Jag har iaf. börjat tänka mer på genus.
Så är det. Din förtjänst.

Trevlig kväll nu Tjockasmocka.

Ina sa...

Det där låter otroligt gott!!

Själv åt jag potatisbullar au naturell med ungarna, medan maken låg däckad av någon slags magsjuka.

S... sa...

Det låter fantastiskt gott fru Taco! Hoppas ni hade en trevlig kväll!