måndag 30 mars 2009

Personlig integritet

På två ställen i den här bloggen hittar man mitt fullständiga namn.
Inte så att jag är särdeles hemlig på något sätt och vis.

Men plötsligt blev jag nojjig, eftersom jag skriver så öppet om t.ex min relation med min mamma. Även om jag vet att hon varken har dator eller kunskap om hur man surfar på internet, så fick jag en obehaglig känsla av att nån väninna kanske går in och söker mitt namn.
Och när man googlar mitt namn så hamnar man på min blogg. Och det vore inte så roligt.

Så jag plockade bort namnet från bloggen.
Men fortfarande får man upp min blogg som toppresultat när man söker på namnet. För tydligen så sparar google en cashad sida av alla hemsidor, och den uppdateras med jämna (men låånga) mellanrum. Dessutom verkar min blogg inte vilja fatta att jag plockat bort ett namn, för det står kvar i visningsläge.

Jag kommer vara mer försiktig i framtiden.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Nätets baksida. Tyvärr. Men jag hoppas att det inte är ngn fara. Och jag hoppas att stunderna med S är väl värda alla pengar :)

Tjockalocka sa...

Ja, det är dom verkligen! Tack igen för rekommendationen.