torsdag 19 mars 2009

AA för bostadsknarkande, finns det hjälp?

Min röst anslår en desperat ton.
Maken stirrar förbluffat.

-"Jennie, jag tror att vi närmar oss ett sammanbrott här. Nu skjuter du hej vilt! Du är helt galen!"

Detta efter att jag på nån slags fullt allvar i desperation skickat Hemnet-tips till maken om en liten ful skafttomt på Ön för fem millar "där vi juh kunde bygga nåt helt galet med en massa glas".

Detta efter att jag samtidigt som skafttomtstipsen trillade in i lådan i nästa andetag ringde mäklaren på den "unika vindsvåning med 14 kvm terass i söderläge" som utannonseras på gatan brevid där vi bor.

Bygga bo på Ön VS Unik men sjukt opraktisk vindsvåning nästgårds. Hm. Jag kanske håller på att bli tokig?

Hur som helst så har jag en lunchdate med mäklaren på vinden imorgon.

4 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Men slappna av.
Du bor väl inte i en etta?
:-)
Vafan - du kunde ju ha bott i en 1:a på nedre botten i Rågsved, frånskild och arbetslös.
He he.
Puss.

Tjockalocka sa...

Ja, men som du vet är alla problem relativa. Alla dras med sina egna demoner. I mitt fall har jag för närvarande en svår släng av flyttsjuka. Puss? Hångel, minst!

Bloggerskan sa...

Hemnet är jävulen! Jag funderar på att spärra min dator mot detta otyg!

L. sa...

Och så måste jag inflika att Rågsved inte är fy skam! I alla fall inte nygift i en trea på tredje våningen. :-)