torsdag 26 mars 2009

Enminutslönesamtal

Efter utvecklingsdelen av samtalet säger chefen:
-"Och så var det lönesamtal."

Men innan jag hinner bläddra fram sidan med alla uppradade resultat under året och alla argument i stödordsform fortsätter chefen:

-"Du vill ha jättemycket mer i lön än du har idag - du vill få ett rejält lyft, du har presterat kanonbra så det tycker du att du är värd, du tycker att i år är det verkligen din tur och nu är det faktiskt dags. Och vet du, det tycker jag också. Tyvärr är årets lönepott för jäkla skral men ändå ska jag göra mitt bästa för att visa dig uppskattning och jag hoppas kunna göra det på andra sätt än bara genom lönen."

Jag: -"Eh. Jaha. Ja, vad bra. You said it liksom. Kaffe?"

2 kommentarer:

Åsa sa...

Grattis Jennie! Det tycker jag du ska ha!

Magdalena sa...

Grattis! Jag känner igen det där blugsamma på slutet - när man fått den lön man vill ha och hör uppskattning så liksom rundar man av och byte ämne, så har jag oxå gjort! Så dumt - istället för att frossa i detta, fraåga varför man är så uppskattad mm... Där sitter den där duktiga lilla flickan fast i mig som berg....