torsdag 19 mars 2009

Statens kaka

I eftermiddag ska jag ha utvecklingssamtal och lönesamtal med min chef.
Alltid intressant. Undrar om det blir samma visa:
Jag är taggad som sjutton före, men så går luften liksom ur ballongen när det väl är dags. När det istället kommer en massa frågor om småsaker, och det pratas om ökningar om halva procenter och annat motiverande.

Nu sitter jag och plitar frenetiskt, maniskt, i min anteckningsbok. Ska försöka sammanfatta ett helt års resultat och smacka fram för chefen. Jag vet att jag har gjort en massa bra i år.

Och vem vet. Har jag tur kanske jag får en femtiolapp till och en intern kurs i statlig arkivering..?

2 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Blev du rik som ett troll?

Tjockalocka sa...

Antiklimax.
Chefen med choklad i ringde fem i och ställde in pga öronont och influensa.

Och jag som var så taggad!

Nä, rik som ett troll blir man aldrig i statens tjänst. Men man har kul! Och får tid för baaaarna. :)