fredag 20 mars 2009

Jag har slickat på ett frimärke?

Vindsvåningen var hemskt fin.
Jag hyser normalt ingen större faiblesse för just vindar, men här bockade vi av flera kadisher; öppen spis, stooor terass/uteplats med utsikt över hela stan, två badrum, varav ett med fönster och badkar samt tvättmaskin, två (och möjlighet till tre) sovrum i egen 'avdelning', walk-in-closet,golvvärme, hiss direkt in i lägenheten och tja, vad mer egentligen.

Nackdelen är fortfarande förvaringsbiten. Väljer man tre sovrum får man nämligen offra dressingroomet.
Om man väljer två sovrum, det ena visserligen med sovloft, så har man en stor walk-in-closet.
Sen den öppna planlösningen kök/sällskapsrum. Är det bara av godo?
Och så smuttarna. Som det ju blir på en vind där tak möter golv. Hundra små bjälkar.

Men utsikten, vänner.
Utsiken...

Och barnen går kvar på samma dagis, det blir gångstig till framtida skolan, vi kan fortfarande hålla tio minuter till jobbet.

Fast, nu såg jag just en funkisvilla i Islinge. Hm. Intressant. Ska bara...

6 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en underbar lägenhet. Men hur länge tycker barnen att det är ok att dela rum?

Kattis sa...

Åh, jag letade upp den (som jag tror) du menar!
Fuck vad snygg!
Men jag håller med om det där med vinklar och vrår - det blir mycket biytor i snetak.
Samtidigt kanske ni kan tänka ut nån bra förvaringslösning i dessa vinklar så det blir mer sånt.
Smart mäklare som visar altan/utsikten på första bilden - sånt man inte kan köpa för pengar i efterhand. ;o)

Hade jag de millarna (kommer den ramla upp till 7,5-8?) hade jag slagit till.

Kattis sa...

Men nu läser jag att du skrev nåt om loft - så det kanske inte var samma som jag kollade på...

Kattis sa...

Jorå, det var den.
Snygg, snygg, snygg...

Tjockalocka sa...

Ja. Många plus men en del minus (bortsett från priset). Långsiktigheten - varför flyttar vi? Jo, för att få varsitt rum till barnen bland annat. Det löser vi inte här, annat än provisoriskt. Förvaringen. Och hur möblerar man sneväggar med en massa möbler som ska stå mot en vägg?

Äh, jag vet inte. Var hemskt sugen precis efter visningen igår, men såhär i mer efternyktert tillstånd vet jag inte.

Blir förmodligen titt på Islinge på fredag.

Jos sa...

Fan-tas-tisk våning!
Slå till, säger hjärtat. Tänk långsiktigt och praktiskt, säger hjärnan. (Vi flyttar ju från älskad etagelya bl a pga vrår som inte kan utnyttjas till fullo.)

Lycka till med beslutandet.