onsdag 11 mars 2009

Vilket spektakel

Ja, jag reser i mina Falsterbotofflor. Något som visat sig mycket lyckosamt. ett samtalsämne, en ice-breaker helt enkelt. Kenyanerna älskar dom! Jag har fått trettio anbud hittills om byteshandel där jag mot mina 'swedish handicrafted trätofflor with a goose on' kan få byta till mig strängt taget vad som helst! Snälla, byt dom mot min fina bongotrumma i ädelträ, mot mina handbroderade pärlelefanter, mot min handsnidade gasell på språng. Svenskarna tycker det är helfestligt. Ambassaden jublar. Pukor och kanonsalut. Att skånska gåsatollor kan väcka så mycket glädje och förundran ända nere i Jamboland.

5 kommentarer:

Anna sa...

Heja Tjockalocka, vilket genialiskt drag!

Anonym sa...

And we love the legs that goes with the shoes! ;-)

Tessa o Mimmi clogs of Sweden sa...

Toffeltips!
www.tessamimmiclogs.se

Sara sa...

Underbart!
Ska du byta?

Chrissan sa...

Du skulle haft med dig ett gäng. Hade ju kunnat bli rik! :)