måndag 9 juni 2008

Navelskådning

Det här är fullständigt nonsens.
Sånt som dyker upp i hjärnan vindlingar precis innan jag måste forcera mig själv till att kräkas upp ett utkast till ett kapitel om energipolitiken i EU 2008. En födsloprocess.

Men allvarligt. Nåt jag tänkt på väldigt länge, och som alltid dyker upp såhär i badsäsong.
Modellernas navlar. Sitter inte dom VÄLDIGT högt upp? Eller omvänt, börjar inte Härligheten VÄLDIGT långt ned?

Avståndet mellan naveln och bikinibyxans ovankant ser så sjuuukt långt ut!
Själv har jag kanske tre centimenter mellan navel och byxa. Knappt.
Är jag skadad? Eller bara väldigt kort? Eller sitter modellernas extralängd i bäckenet, just mellan navel och blygd?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Haha! Vilken iakttagelse. Känner mig genast manad att gå ut o kolla i toaspegeln. Har jag modellavstånd eller inte. Lutar åt senaste.

Roblin sa...

Intressant! Aldrig funderat på det förr men nu ska här kollas på modebruttor och i speglar.
Ser onekligen mystiskt ut på bilden iaf!

Kaos-Anna sa...

Jag håller med. Det är jävligt märkligt.
Hmmm..jag ska undersöka detta.

Malinka sa...

Min navel sitter rätt högt upp (fast kanske inte riktigt högt upp. Alla övriga likheter med modeller är icke-existerande.

L. sa...

Min navel sitter, i alla fall i skrivande stund, ganska mycket längre _fram_ än bikinikanten, men inte särskilt mycket längre upp! :-)