torsdag 26 juni 2008

Ljuva nätter kastanjetter

Igår, när maken la barnen själv, somnade båda kvart i sju.
Idag, när jag lägger båda barnen själv, är båda fortfarande vakna.
Det är ett vansinnesscenario:

19:12 -"Nä, nu slutar vi kasta råttor och bajskorvar och dricker lite välling!"
19:30 -"Nu är det tandborsting och natti natti, hörrni, hopp i säng!"
19:41 Carla: "Nä-ä. Ite sova. Itta stol å sova."
19:45 Knut: "Mamma! Ge mig råttan och bajskorven!"
19:48 Carla: "Nä-ä. Stå skåpet. Sova."
20:02 Knut: "Jag måste bajsa!"
20:05 Carla: "Åttå bajsa! Pottan bajsa!"
20:08 Knut: "Mamma! Jag vill ha tre tennisbollar i sängen!"
20:10 Carla: "Å? Nä-ä sova. Rycka dörr!"
20:12 Knut: "Mamma, Carla står upp i sängen. Får man det?"
20:13 Carla: "Mamma unga! Unga sång!"
20:19 Knut: "Mammaaa. Får man mer välling eller?"
20: 19 Carla: "ÅTTÅ ME! Åttå me älling!"
20:30 Knut: "Mamma! Ställ min flaska på bordet. Nä, inte på DET bordet, det andra."
20:32 Carla: "Åttå tälla MIN laska!"
20:40 Knut: "Får man gå till dagis nu?"
20:43 Carla: "Appen! Appen!"
20:50 Knut: "Herr Olsson hade en bajsagård, ia ia lej!"
20:51 Carla: "Åttå bajs! Ia ia eeeej!"
20:58 To be continued

NEJ, kära make, det är INTE en bra idé att du 'stannar till' på Piastowska på vägen hem från flyget ikväll.

7 kommentarer:

Anna sa...

Ha ha, vilken föreställning!

Jag förstår att du snart lägger in dig själv, alternativt börjar tugga på inredningen.

Valium, kan det funka? På barnen alltså.

Malinka sa...

Ack ja. Mina ensamungar igår var snälla som änglar, men körde i stället någon slags sova-skrika-sova-skrika-stafett. Till slut satt jag med båda snusandes i soffan och glodde på inspelat och Discovery. Helt okej, men inte vad jag hade tänkt mig av kvällen.

Anonym sa...

Intressant att dagsformen är så olika. John somnade så sött igår. Idag gjorde jag lika dant och det funkade inte alls.
Kram E

Tjockalocka sa...

Valium. Sobril. Vin. Whatever.

Det är här, precis här, som mitt proppfulla hemliga godisskåp gör sitt jobb. Natta, proppa munnen full av bilar, natta, tre bitar choklad, natta, en näve nötter.

Starkt vansinnesdämpande.

Anonym sa...

Själv har jag hållt koll på tålamod och nerver med hjälp av din gamla klassiker på Lilla södergatan - macka med jordnötssmör (det blev över från när vi gjorde sataysås)
/E

Kaos-Anna sa...

Ja du, läggning är inte kul.
Det funkar oftast bra här, men ibland är det som du beskriver och man blir ju helt jävla galen.

Tjockalocka sa...

Jag ska egengtligen inte klaga alls, sonen brukar däcka vid sju (eftersom han inte sover på dagis längre) och dottern följer snällt med och lägger sig och lallar en stund.

Men ibland. Och det är ofta "ibland" när man är ensam med dom. Nu hade Knut somnat på sagostunden på dagis och det gjorde den extra 1,5h på nattningsfronten...

E: Peanutbutter äger! :-D