måndag 23 juni 2008

En feministhand

En feministhand

9 kommentarer:

Anna sa...

Aha, det är kännetecknet: blåa naglar!

;o)

Tjockalocka sa...

Anna: :-) Jag hade målat fyrtio små naglar rosa igår kväll och kände för lite omväxling.

Anna sa...

Roligt, du målar också sonens naglar! Här hemma är lillebrors ljusrosa variant vardag, förutom för svärmor...

Tjockalocka sa...

Jajjemen. Favoritfärgen är "Tragically Hip" (!), en neonrosa variant, tätt följd av ett mörklila glitterlack. :-D

Anonym sa...

Min son 4,5 år, vill numera endast ha nagellack i smyg. Noggrannt ska det tas bort på söndagkvällen eftersom "dom" har skrattat åt honom på dagis och sagt att det är fult. AAAAAAAAAAAAAAA vad lessen jag blir.

Tjockalocka sa...

Å. Nej. Here we go.
Vi var på H&M för att köpa shorts igår. K kommer dragandes med en skitful spidermantröja. DEN vill jag ha. Såna har dom stora killarna (5-åringarna). Nej. Ånej. Vi enades till slut om en racerförar T-shirt i rött. Jag klarar den om jag kisar.

Men nagellacket. Jag har just lurat (?) i sonen att sjörövare och pirater har nagellack. Eller, han ville ha mitt bekräftande på att det är så. Jaa, sade jag.

Anonym sa...

Jag vet. Svår balansgång. Man vet ju vad man själv ville ha. Jag fick EN disneytröja när jag var typ 10 och den älskade jag. Massa kompisar hade, men jag hade bara icke-tryck och typ hemmasytt. Jag försöker undvika tryck osv för jag tycker det är fult. Enstaka Blixten (pyamas) finns dock i garderoben. Båda killarna fick varsin. De glädjedansade i sina pyamasar en hel kväll och skrek Kungen i Djungeln och sprang runt i yra. V tycker f ö att döskallar är snyggt. Varför då måntro? Kan det vara för att "ALLA" pojkkläder har döskallar på sig? Det blir en kompromiss. Döskalle ibland (liten på sidan av sandalen). Mammas o pappas enfärgade val ibland (för det mesta).

Malinka sa...

Klart sjörövare har nagellack. Det vet ju varenda människa. Pfff.

Den här mannen har i alla fall kajal! ;-)

Anonym sa...

Satan i gatan vad snyggt!!