lördag 14 juni 2008

Helvete!

Satte på grill och skulle bara... två minuter för länge. Brödjävlarna tog eld, brandalarmet gick, dottern just somnat, vi har ett sånt där designat brandalarm som sitter knäppt om en taklampa. Vi har ingen stege. Alarmet skrek högre och högre tills jag var tvungen att balansera en pall på en stol för att dra ner skiten och ur batteriet. Nu står alla fönster på vid gavel. Men allra mest är jag lessen för mina fina bröd som var så alldeles perfekta innan jag satte på grill. Högmod går före fall. Snyft.

Helvete!

3 kommentarer:

aussiekicki sa...

Fasen, jag skulle äta dem! Man är så desperat efter gott bröd efter 1 1/2 år i landet-med-vitt-rostbröd-utan-fibrer så lite bränt på skorpan spelar ingen roll!

Tjockalocka sa...

Ha! Jag samlade mig, tog en kniv och skrapade bort det alla mest brända, nu ser dom ätbara ut, inte så fina som dom blir utan skrap, men fullt ätabara. Bloggar upp en bild på insidan om en stund. Tack för stöd! :-)

aussiekicki sa...

Åh, vilken tortyr... Lägg för tusan inte på några svenska, färska räkor också för då kommer jag drunkna i mitt eget snålvatten!
Om fem veckor åker vi till Sverige på semester och då ska det banne mig svullas grovt bröd, färska räkor, västerbottenost och andra saker som man längtar ihjäl sig efter!
Ha det bra!