måndag 7 januari 2008

Grundläggande behov

Man kan tycka att det är grundläggande behov.
Nåt av det bästa i livet faktiskt.
Inget man behöver truga någon till.

Äta.
Sova.


Varför i helsickes jädrans helsicke kan inte våra barn bara göra det???
Vad är det satans jädrans problemet???

JA, vi har haft en dålig dag.
JA. det blev kaos vid maten - igen.
JA, det var couscous över hela köket och en grinunge som vrålade vid åsynen av fiskbullar.
JA, den andra har börjat kasta mat, och då hemfaller den ene till samma skitfasoner.
JA, det fortsatte, gnäll, vrål, bråk och allmänt vroksjab.
JA, vrål vid läggdags, övertrötta, bråkiga, gnäll, gnäll, GNÄLL.

PANG! Jag blir skogstokig. Vill hoppa nånstans ifrån. Vill kasta ut ungarna. Mig själv. Slå någon. Slå näven genom en dörr. Slå mitt huvud i en betongvägg. Upprepade gånger. Skrika högt. Krossa allt porslin i hela köket. Banka sönder en bil. Virka en grytlapp. Va?

11 kommentarer:

CATOVENTURE sa...

Ja, jooo!

Men dom är V Ä L D I G T söta när dom sover. Och dom sover ju faktiskt både till 09:00 och 10:00.

Man får vara glad för det lilla.

Anonym sa...

Slätar du över nu, bobbe? Måste vara glöggen... ;-)

Anonym sa...

OK lite peptalk:

Snart är ni i Taliand
Snart är ni i Taliand
Snart är ni i Taliand
Snart är ni i Taliand
Snart är ni i Taliand
Snart är ni i Taliand
Snart är ni i Taliand
Snart är ni i Taliand

och någon annan städar era golv...

Anonym sa...

Jag får mest lust att virka grytlappar faktiskt. Har ett helt gäng nu eftersom jag är uppe före 6 om morgnarna.

Kram o tack för bra-fix-kalas!

Tjockalocka sa...

PP: Ja, det är helt sant!

k: Giiisen.

Kaos-Anna sa...

1. Ta till flaskan.
2. Ring in Fru Kaos. Jag ska nog få fason på de där sötingarna.
3. Fokusera på Svenssonlandet.
4. Skål! Rosé så klart!

[attle] sa...

de är ju en sån gåva!
Moahahahaaa!
Jag vet preciiis vad du pratar om. Precis. Vi hade också en sketen middag idag. Tror det bara var jag som gillade maten. Kul att man anstränger sig liksom.
Men, nu ska jag ju inte gnälla på din blogg :-P
KRAM!

Jos sa...

Våra barn somnade tidigt, men T vaknade kl 03 och bråkade i en dryg timme om att han ville sova i soffan. Jag sa att han fick det, men att jag inte tänkte följa med. Ville han inte hellre sova hos oss? Icke. En trappa ner skulle han, men inte själv. Slutade med att han somnade ståendes vid vår säng, med gråtblött ansikte mot min mage. Lätt att lyfta upp och bädda ner.

Men vi fick sovmorgon allihop. :-)

Kaos-Anna sa...

Du tacklade väl inte av helt efter the kväll from hell?

Anonym sa...

Jo... hade en morgon from hell också. Mitt problem är att jag blir så satans arg, ryter och tvångsklärpå ungen. Sen säger han "mamma du får inte vara så arg" eller "aj det gör ont" och då får jag dåligt samvete men gör likadant igen när han minuten senare strular, bråkar och tvärvägrar... It goes on and on.

S... sa...

Usch vad jag känner igen mig, jag är precis likadan. Jag ryter och sen får jag dåligt samvete men kan inte låta bli att bli irriterad igen sen. Kan det bero på att jag inte sovit en hel natt sedan 1800 talet och att jag hela tiden stressar hit och dit...