torsdag 10 januari 2008

Nya stjärnor på min blogghimmel

Lika nedslagen och less som jag blir av att diskutera jämställdhet med människor som inte ser att vi lever i ett samhälle präglat av socialt nedärvda normer som bildar strukturer och därmed starkt påverkar hur vi väljer att leva,

lika glad och förtröstansfull blir jag av diskussioner och funderingar med och av människor som vet och förstår och dessutom kommer med klarsynta och konstruktiva inlägg i debatten.

Inspirerad av min ständige antagonist i dagisdebatter och annat presenterar jag därför mina två nya stjärnor blogghimlen; Mymlan och Kurrylin.

Och så förstås Sabbatsbergsfödda bloggistens tips Isobel.

Hoppet är tillbaka!

8 kommentarer:

Malinka sa...

Jaharru. Omnämnd blir man bara som förmedlare.

(Undviker att titta i vänsterspalten, för att kunna bli ... ja, just det ... sådär härligt ... KRÄNKT! :-D)

Anonym sa...

har du läst isobels bok? fick den i fölsedagspresent av maken, men har inte "vågat" läsa den än. har du orkat?

Anonym sa...

Ojdå. Måste vara första gången en uttalade feminist kallar mig för klarsynt och konstruktiv. :o)

Men tack!

Anonym sa...

Sabbis: :-D Visst är det härligt att vältra sig i kränkt-het!

k..: Ej läst än... skall packas med till Taliand.

mymlan: you're welcome! Vad brukar uttalade feminister kalla dig då? ;-)

Anonym sa...

Mymlan, jag tycker ju du är hur klarsynt och konstruktiv som helst och jag e ju feminist! :)

Tjockalocka, vad roligt att bli omnämnd hos en annan blogg så där :) Hur hittade du till mig?

Anonym sa...

Jag tror inte dom brukar kalla mig nåt särskilt, men ofta blir dom arga. :)

Eller så tycker dom att jag är obildad och borde läsa lite genuskunskap.

Anonym sa...

Kurrylin: I bloggosfären. ;-) Hm, via mymlans blogg som jag hittade via en annan blogg. Tror jag om jag minns rätt.

Mymlan: Hm. Intressant. Ska se om jag kan uppbringa någon ilska framöver... ;-) Men jag är ingen arg feminist, jag är en glad sådan.

Anonym sa...

Fast Kurry tycker ju att jag är ok, och hon är också en uttalad feminist. :)

Fast vi är inte överens alltid, hon och jag. Tur det kanske.