söndag 13 januari 2008

Kopparslagarens djävulska hämnd

Vi var på kalas igår.
Vuxenkalas med fantastisk mat och väldigt mycket god dryck.
Ett härligt kalas helt i min smak!
Jag fick både dansa eurotechno och sjunga Carmencita i falsett.

Klockan ett fick maken dåligt samvete för barnvakten och lommade hem.

Klockan tre slirar jag hem, något vinglig, efter att just tjuvrökt på balkongen och dragit i mig en GT som var betydligt mer G än T.
Smart. Smidigt. Ansvarsfullt.

Kroppen galet alkoholförgiftad.
Svettas och stånkar hela natten. Eller det som var kvar av den.
Vaknar med barnen, åtta barmhärtigt nog, och tror att jag ska dö.

Ulrik pockar på samtal ett antal gånger, jag ser dubbelt, jag ser inte alls, mår illa igen,
kopparslagare barnkar inuti mitt huvud, jag kalkylerar sannolikheten att jag ska överleva den här dagen.

Aldrig mer. Aldrig aldrig mer.
Vad var det igår som fick mig att tro att jag var tjugo och barnfri?

5 kommentarer:

Kaos-Anna sa...

Usch. Jag är inte avis.
Det är så hemskt.
Hoppas du känner dig bättre nu.

Malinka sa...

Jag avundas festen, men inte alkoholsvetten.

Been there, done that. Det är INTE kul när man blir väckt av barn.

Anonym sa...

Jag överlevde. Knappt. :-)

Åt mitt första smörgåsrån klockan tre, men sedan lagade maken kreolsk gryta med starkt korv, syltlökar och cornichoner som gjorde susen.

Nä, seriöst, det var INTE en rolig dag. Tur i oturen så är båda barnen förkylda så hela familjen slocknade två timmar på eftermiddagen...

Anonym sa...

Vi överlevde faktiskt söndagen riktigt bra. Släkten kom klockan tre, betydligt fler än väntat. Röjningen efter detta var värre än efter er och är inte klar än.

Dessutom är de färska febernoteringarna som följer:
S; 39,1, trolig halsfluss.
T; Nere från 38,8 till 37,5. Undrade när vi skulle gå till dagis eftersom det var mörkt när han sovit middag i tre timmar.
N; Pigg i morse, fick hämtas på dagis vid lunch med 39,4.

Endast tomten är vaken.

Anonym sa...

usch och fy. pobrecita carmencita. men oj, vilket party det var. mer sånt efter semestern. our treat. tror den lyckade formeln, i vår aktningsvärda ålder, lyder: lika delar G & T som med fördel drickes före midnatt.