torsdag 10 januari 2008

BMI

Det är många som vill återfå sin forna form efter graviditeter och annat.
Det vill ju jag också.
Men mitt problem är att det inte går.

Jag väger nämligen exakt lika mycket som jag gjorde innan min första graviditet.
Problemet är att kilona omfördelats på ett inte helt fördelaktigt sätt.
Garderoben passar i stora delar inte längre.

Att flytta fettdepåer från ett ställe till ett annat skulle i mitt fall vara den enda,
och optimala lösningen, men hur gör man det utan att göra våld på sig?

Alltså struntar jag i det. Och går hämningslöst loss i en orgie av praliner istället.

5 kommentarer:

S... sa...

Jag har kvar så vi kan ta en fika! Jobbar du hemma i morgon???

Malinka sa...

Omfördelning sker endast genom träning.

Moahahahahh! *skrattar rått*

Jag behöver både omfördela och avdela, jag. Men man vill ju dricka vin och äta god mat! Så det blir träning. För jag gillar det, när jag väl kommit igång.

Hänga med på boxning, kanske? Efter Asien.

Tjockalocka sa...

s...: Yes, I do. Fika it is!

malinka: Träning är nåt jag måste ta upp igen - why not boxning?! Hör av mig efter Asien +5kg (due to Singha)! Jag är dock högst osäker på om träning kan fylla på upptill... det är den omfödelningen jag drabbats av, från överkropp till underdel s a s. ;-)

Anonym sa...

samma här. åtminstone volymmässigt. viktmässigt vet jag inte om brösten lättat och magen ökat. eller om det bara är en fråga om konsistens. mer "fluff" upptill förut med löst nere numera.

jag är inte tjock men lös :-) och då är det väl träna träna träna man måste, i know... :(

S... sa...

OK, jag är den enda här som inte ger några träningstips utan hänger istället gärna med på att frossa ännu mer. VAD är det för fel...